Privacy statement
Privacyverklaring Accu-Service vindt de bescherming van uw privacy erg belangrijk. Wij streven er
dan ook naar om uw persoonsgegevens op een wettelijke, eerlijke en transparante
manier te verwerken. Huidige Privacyverklaring heeft betrekking op alle
persoonsgegevens die worden verzameld en verwerkt door Accu-Service, met
hoofdzetel te Bietstraat 57, 8800 Roeselare - België alsook elke eventuele met Accu-Service
verbonden vennootschap conform artikel 11 van het Wetboek van Vennootschappen.
In deze Privacyverklaring leggen wij uit welke informatie wij over u
verzamelen, waar wij die informatie voor gebruiken en aan wie wij deze
informatie doorgeven. Tevens vindt u in de Privacyverklaring terug welke rechten
u heeft en hoe u deze kunt uitoefenen.
1. Van wie verzamelen wij persoonsgegevens? Accu-Service verwerkt
persoonsgegevens van natuurlijke personen met wie wij een rechtstreekse of
onrechtstreekse relatie hebben, gehad hebben of in de toekomst wensen te
hebben. Het gaat dus zowel om gegevens van onze huidige klanten, leveranciers,
opdrachtgevers en werknemers, maar ook over potentiële klanten en potentiële
werknemers.
2. Waarom verzamelen wij persoonsgegevens? Accu-Service verzamelt
persoonsgegevens voor volgende doeleinden: Aankoopbeheer Alle acties rond de
relaties met leveranciers: - onderhandelingen - aankoop - klachten -
boekhouding Voor dit doeleinde verzamelen wij: - Identificatiegegevens • Naam •
Adres • Telefoonnummer • GSM • E-mail
Deze verwerking vindt haar rechtsgrond in: - Wettelijke
verplichting
Bewaking Alle aspecten rond bewaking: - camerabewaking -
toegangscontrole - opslag & backup beelden . Voor dit doeleinde verzamelen
wij: - Identificatiegegevens • Naam • Telefoonnummer • GSM • E-mail - Beroep en
betrekking • Titel en functiebeschrijving Deze verwerking vindt haar
rechtsgrond in: - Toestemming betrokkene Klantenbeheer Omvat alle acties
omtrent klanten en prospecten: - marketing (incl. mailings) - prospectie -
offertes opmaken - bestelbonnen - facturatie - dienst na verkoop Voor dit doeleinde
verzamelen wij: - Identificatiegegevens • Naam • Adres • Telefoonnummer • GSM •
E-mail - Financiële bijzonderheden • Bankrekeningnummers • Resterend te betalen
saldo • Overzicht betalingen + duur • Verzekeringen: Uitgevoerde betalingen •
Transacties: Betalingen en betalingswijzen • Transacties: Bedragen te betalen •
Betaalde bedragen - Beroep en betrekking • Titel en functiebeschrijving Deze
verwerking vindt haar rechtsgrond in: - Noodzakelijk voor uitvoering van een
overeenkomst Personeelsbeheer Alle aspecten rond personeelsbeleid: -
sollicitaties - aanwerving - loonberekening - evaluatie & opleiding -
verzekeringen - ontslagen Voor dit doeleinde verzamelen wij: -
Identificatiegegevens • Naam • Telefoonnummer • GSM • E-mail - Beroep en
betrekking • Titel en functiebeschrijving Deze verwerking vindt haar
rechtsgrond in: - Wettelijke verplichting
3. Met wie delen wij uw persoonsgegevens? Uw gegevens worden
in geen geval voor commerciële doeleinden gedeeld met derden. Uw
persoonsgegevens binnen Accu-Service Binnen Accu-Service springen wij zeer
zorgvuldig om met uw persoonsgegevens en delen wij alleen de gegevens die nodig
zijn om u de beste dienstverlening te bieden. Accu-Service heeft maatregelen
getroffen om te waarborgen dat persoonsgegevens die binnen Accu-Service worden
uitgewisseld of gedeeld, beschermd zijn. Uw persoonsgegevens buiten Accu-Service
Soms zijn wij wettelijk verplicht om uw persoonsgegevens te delen met externe
partijen, met name aan volgende derden: • Publieke autoriteiten en regelgevende
instanties wanneer er een wettelijke verplichting bestaat om klantengegevens
mee te delen of bekend te maken, zoals de belastingadministratie •
Gerechtelijke of onderzoeksinstanties, zoals politie, openbaar ministerie...
Daarnaast zijn er ook derden aan wie wij niet wettelijk verplicht zijn om
persoonsgegevens door te geven, maar op wie wij voor veel van de diensten die
wij verlenen beroep doen: Dienstverleners die ons helpen bij: • Het ontwerp en
onderhoud van onze internettools en applicaties • Het beheer van onze servers
Sociale media toepassingen waar wij gebruik van maken. Op onze website maken
wij gebruik van sociale media toepassingen. Wij willen er u op wijzen dat alle
persoonsgegevens die u meedeelt aan deze sociale media toepassingen kunnen
worden gelezen, verzameld en gebruikt door andere gebruikers van deze
toepassingen. Accu-Service heeft weinig of geen controle over deze andere
gebruikers en kan daarom niet garanderen dat alle sociale media toepassingen
deze Privacyverklaring naleven.
4. Hoe beveiligen wij uw persoonsgegevens? Accu-Service
heeft diverse beveiligingsmaatregelen ontwikkeld zodat uw persoonsgegevens
veilig, correct en up to date gehouden worden. Specifiek trachten wij
ongeautoriseerde toegang tot of ongeautoriseerde aanpassing, openbaarmaking of
vernietiging van persoonsgegevens die in ons bezit zijn te vermijden.
5. Hoe lang bewaren wij uw persoonsgegevens? Wij houden uw
persoonsgegevens niet langer bij dan noodzakelijk voor de uitoefening van onze
activiteiten en het verlenen van onze diensten, tenzij wij omwille van een
wettelijke verplichting uw persoonsgegevens langer dienen bij te houden of
omdat de periode waarbinnen een rechtsvordering kan worden ingesteld nog loopt.
Uw klantendossier wordt in elk geval niet langer bijgehouden dan tot 10 jaar na
het beëindigen van onze klantenrelatie. 6. Welke rechten heeft u? U beschikt
over diverse rechten aangaande de persoonsgegevens die wij verwerken: Het recht
op toegang: U beschikt over het recht om bevestiging te krijgen dat wij
persoonsgegevens over u verwerken en om kosteloos een kopie te vragen van de
persoonsgegevens die wij over u bewaren. Het recht op verbetering: U heeft het
recht om te vragen dat wij de persoonsgegevens die wij over u hebben bijwerken
of dat we eventuele foutieve persoonsgegevens corrigeren of aanvullen. Het
recht op verwijdering en beperking: U heeft het recht om ons te verzoeken uw
persoonsgegevens te verwijderen. U erkent hierbij dat bij een verzoek tot
verwijdering van persoonsgegevens, bepaalde diensten niet geleverd kunnen
worden. U kan ons ook verzoeken om de verwerking van uw persoonsgegevens te
beperken. Het recht van bezwaar: U heeft steeds het recht om u te verzetten
tegen het gebruik van uw persoonsgegevens. U dient dit verzoek evenwel te
motiveren. U kan zich ook uitdrukkelijk verzetten tegen de verwerking van uw
persoonsgegevens voor doeleinden van direct marketing, hiervoor hoeft u geen
motivatie op te geven. Recht van overdraagbaarheid: U beschikt over het recht
om uw persoonsgegevens die door ons worden verwerkt in een gestructureerde,
gangbare en machine leesbare vorm te verkrijgen. Tevens beschikt u over het
recht om deze gegevens aan andere verantwoordelijken voor de verwerking te doen
overdragen. Recht om uw toestemming in te trekken: U beschikt te allen tijde over het recht om uw
toestemming voor de verwerking van uw persoonsgegevens in te trekken (op
voorwaarde dat de verwerking gebaseerd is op uw toestemming). Recht om klacht
in te dienen: U beschikt ook over het recht om klacht in te dienen bij de
Belgische Gegevensbeschermingsautoriteit: Drukpersstraat 35 1000 BRUSSEL Tel.
02/274.48.00 Fax. 02/274.48.35 contact@apd-gba.be Indien u bovenstaande rechten
wenst uit te oefenen, dan kun u zich richten tot peter@accu-service.be.
Alvorens aan uw verzoek te voldoen, kunnen wij u vragen om een
identiteitsbewijs voor te leggen. 7. Over deze Privacyverklaring Onze
Privacyverklaring kan van tijd tot tijd wijzigen. Alle wijzigingen zullen
steeds op deze pagina worden aangegeven. Indien u vragen heeft over de verwerking
van uw persoonsgegevens door Accu-Service dan kan u hiervoor terecht via
dominic@gdpronthego.com (verwerkingsverantwoordelijke) of via brief aan de
verwerkingsverantwoordelijke - Accu-Service – Bietstraat 57, 8800 Roeselare -
België. Datum: 18/02/2020
Gegenereerd via https://platform.gdpronthego.com op 18/02/2020